Welcome to our precious blog, hope you enjoy reading
RSS

Our Main Blog

Mar 10, 2009

9th Month

Saya dh pon berada di kampung.. Seronotnyer.. Walaupun due lmbt lg, tp dek krn nasihat doc yg mungkin saya brnk awl (baby dh ade k bwh...),plus naluri keibuan yg mengatakan babynya nak kuar awl, so saya amik cuti lebih awal utk bersiap sedia beranak dan berpantang di kampung halaman.. Xmola saya beranak kt tgh jalan nnt, horror je..

Kebetulan la plak, pas gi cek kt Pusat Perubatan An- Nisa, doc gitau by 38 weeks, which is on 22 Feb klu x branak lagi nak kena diinduce sbb saiz baby agak besau..huhuhuhu.dh nak kena branak ke? Cam x bersedia je lagi.. Cuma yg mampu skang nih, memanjatkan doa kepada Ilahi agar dipermudahkan segalanya.. Tanda2 nak branak xdek lagi, cume besela kekadang prot akan mengeras..

Hmm..satu lagi, panggilan ape ek utk saya ngn hubby nnt.. Klu dulu,b4 kahwin (wah..blom kawin dh pk psl mende2 gini...malu aii..) saya suka dgn panggilan IBU.. tp oleh kerana my 4th sis dah dipanggil ibu oleh anaknya, maka kansel laa... UMMI pon my 1st,2nd and 3rd sis dah bolot.. Bincang ngan hubby, last2 MAMA utk saya, ABAH utk hubby.. Saya tny la jugak nape tak papa kan, coz mama bese pair ngn papa.. Katanya, papa bunyinya cam manja sangat..alahai hubby ku ituh..

Panggilan utk baby plak? Hahahaha..yang ni saru.. Asyik jumpa nama baby gal jek.. Baby boy susah nak jupe yg sedap2..hahaha..Sib baikla bila scan gal kan, tp manala tau..nk kena prepare gak nama baby boy nih.. Klu ikutkan saya dan hubby, kami suka taruk 1 je nama dan pendek, x suka panjang2 nih so that bila panggil x perlu dipendekkan dah.. unik sket.. (yela..skang kan trend taruk 3 nama, skali ade sorang 1 je nama, x ke unik tuhh?) Tapi oleh kerana I--- habaq laki bagus taruk Muhammad, coz klu dalam mesyuarat tuh xde org nama Muhammad, x berkat mesyuarat tu nnt.. So, kami decide nak taruk Muhammad utk anak lelaki.. So dah 2 nama.. Dah, klu anak laki 2 nama anak puang 1 nama x balance la plak kan? Last2 anak2 kami akan diletak 2 nama.. Klu puang yg besenya Nur, Nor or Nurul (ni kes nak dipadankan ngan Muhammad) So, carikla lagik ape laie yg maksudnya sama tp lain nama, last2 terjumpa Nurin.. Wah, menarik jugak nih.. So kami decide nak taruk Nuryn (lain ejaan sket..unik dak?) coz cam jarang je org guna nama nih.. (Rupa2nya dah ramai org taruk nama Nurin - *diupdate selepas beranak)

Klu diikutkan pangkal nama saya H dan hubby AAH, tp kami nak anak kami bermula dengan huruf panggilan manja kami, which is Z and D.. So, kami akan guna huruf Z dulu untuk both anak boy and gal then baru D (koya dpt anak 2 pasang..hahaha..) Hmm..carik punya carik, kami berkenan kt Zakwan dan Zahra.. Act Zakwan tu cam bese je kan, tp Zahra cam best la plak..hahaha.. Maksud Zakwan ialah yang cerdik & harum while Zahra ialah bunga yang berseri & cantik..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails