Welcome to our precious blog, hope you enjoy reading
RSS

Our Main Blog

Sep 30, 2008

3rd Month

Wahh.. bulan ni merupakan bulan yang agak mencabar.. Kenapa? Kebetulan bulan ini merupakan bulan Ramadhan, dan kandungan saya dh masuk 3 bulan.. Biasanya bulan ke-3 hingga ke 5 bulan adalah bulan yg mencabar bg org yg peknen kerana time ni morning sickness akan menyerang.. Dan saya tidak terkecuali..

Tapi, alhamdulillah, morning sickness saya tidaklah seteruk mana.. Ianya bermula apabila saya menggosok gigi, tak kirala di pagi hari or di malam hari, bila tgh gosok gigi je, mesti rasa cam nak muntah, tp x muntah2 pon.. Rasa je.. Membuatkan saya rasa x beh nak gosok gigi, tp kena jugak gosok kan.. Satu minggu kendian, barula fasa muntah bermula, tp leh kata plg kerap pon 2 kali dalam seminggu.. Tu pon, sbb kes pas makan saya terus baring..hohooho..tak baring cemana, penat + kenyang, mmg syokla baring.. Nak2 di bulan poso kan, blk keje penat2 pastu berbuka plak sure makan x hengatnyer (org kata makan utk 2 org..hihihi) Ha, utk org peknen nih bese disyorkan makan sket2, pastu jgn trus baring pas makan, klu x nnt mudah utk muntah.. Se'eh ore klate kato.. Ada skali tu, saya muntah agak bnyk, abih sumer kluar yg saya makan time sahur.. Xdan nak gi toilet, abihla kena karpet kt dlm bilik tdo...huhuuh.. sib baik hubby jenis tahan tgk muntah (saya plak xleh tgk, klu x nnt mesti rs nak muntah lg) So hubby la yg bersihkan.. Huhuhu, sib baik ade ayang time tuh.. I lap u ayang..

Yang peliknya, bila balik kg utk berhari raya (lg 4-5 hari utk Aidil Fitri), xla pulak muntah.. Ke sbb dpt mkn air tgn mek? Hmm.. pandai yer baby nih.. milih2 tmpt utk x bg bondanya muntah.. At last, bila soknyer nak raya, brla saya muntah..hehhe..tu pon kes x sempat nk ke toilet gak.. So, mek ngn hubby la menjadi mangsa jd tukang pembersih, yg bnyknyer hubby la sbb mek pon cam saya gak..hehhe..like mother like daughter.. And itula merupakan muntah saya yang terakhir.. (Sapa bulan nih laa..lan depan xtau lg..) Pas raya tu dah x muntah2 dah (even makan ketupat, rendang, roti jala etc x hengatnyer...!!!)

p/s: Tapi kan, yg besnyer time lan poso tuh, saya x ingatla exact datenyer, tp saya ingat lg masa tuh ala-ala nak kul 11 malam, masa tu saya tgh tdo-do ayam gitu (maksudnyer xdela nak tdo sapa ke pg sok), sbb masih blom pakai bj tdo lg..time tuh hubby kt johor (huhuhu...), tgh lalok2 tuh, tetibe rase bergetar kt dalam prot, nk gitau exact feeling susah, word getar je la yg leh saya describe kan, trus saya tersedar dan tersenyum, dalam hati nih, eh tu baby tgh kicking ke ape ek, saya usap2 prot, n concentrate, tp x rase dah pastu... Namun perasaan saya masa tu, hanya Allah je yang tau, betapa happy, rasa rendah diri dan takjubnye dengan kuasa dan kehebatan Allah S.W.T, inside my womb there's living human.. Betapa nikmatnya perasaan merasai tendangan manja my baby..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails